Graham Swift

  • Angleterre, 30 mars 1924. C'est le dimanche des mères, jour où les aristocrates donnent congé à leurs domestiques pour qu'ils rendent visite à leur famille. Jane, une jeune femme de chambre orpheline, le passera en compagnie de Paul, son amant de longue date. traversant la campagne inondée de soleil, elle le rejoint pour un dernier rendez-vous car Paul s'apprête à épouser une riche héritière. Mais les choses ne se déroulent pas comme prévu. Ce dimanche changera à jamais le destin de Jane.
    Graham Swift dépeint avec subtilité une aristocratie déclinante, porteuse des stigmates de la guerre, et l'émergence d'une classe nouvelle en quête de liberté. Un roman d'une intensité rare, troublant de grâce, de mystère et de sensualité.

  • Un vent de magie souffle sur la jetée de Brighton au coeur de l'été 1959. C'est dans le théâtre de cette station balnéaire anglaise que se produisent chaque soir Jack Robbins, Ronnie Deane et Evie White. Cet époustouflant trio offre aux vacanciers du bord de mer un spectacle de variétés à nul autre pareil. Sur les planches, ils deviennent Jack Robinson, malicieux maître de cérémonie, Pablo le Magnifique, magicien hors pair, et Eve, sublime assistante au costume étincelant. Le succès ne se fait pas attendre et leur numéro se retrouve bientôt en haut de l'affiche. Le charme n'opère d'ailleurs pas uniquement sur scène : au fil de l'été, les deux amis succomberont l'un et l'autre à celui, irrésistible, d'Evie. Au risque de tout perdre.
    Avec délicatesse et maestria, Le grand jeu nous plonge dans les coulisses des spectacles de magie et redonne vie à une époque disparue. Graham Swift révèle une fois de plus son talent de conteur et livre une bouleversante histoire d'amour, de famille et de mystère.

  • Un couple de jeunes mariés vient de remplir son testament. Un médecin raconte pour la centième fois l'histoire de son père immigré. Un homme fantasme sur l'épouse de son meilleur ami. Une femme n'arrive plus à dormir à côté de son mari depuis les sombres révélations de sa fille.
    Au fil des drames intimes qui animent ces nouvelles, des palais du XVIIe siècle aux chambres feutrées d'aujourd'hui, Graham Swift dépeint avec une fine ironie la société britannique dans toute sa richesse et sa diversité.

  • Un homme, seul dans sa demeure perdue sur l'île de Wright, regarde fixement par la fenêtre. Sa femme vient de le quitter. À ses côtés, une arme. Quels mots ont-ils pu échanger qui aient provoqué une telle scène ?

    Nés tous deux sur les terres du Devon, Jake et Ellie semblaient pourtant promis l'un à l'autre. Après des années passées à sauver l'exploitation familiale, ils ont laissé une distance insidieuse s'installer. Et certains fantômes s'interposer entre eux. Jusqu'à ce que la mort de Tom, le frère de Jake, agisse comme un révélateur. Et Jake de replonger dans les affres d'une relation pleine de malentendus et de sentiments refoulés.

    Explorant l'intimité d'un couple, Swift dépeint la fin d'un monde, celui des campagnes anglaises du XXe siècle, mais aussi l'emprise de l'Histoire et des mythes familiaux sur le destin des individus.

  • Set in the bleak Fen Country of East Anglia, and spanning some 240 years in the lives of its haunted narrator and his ancestors, Waterland is a book that takes in eels and incest, ale-making and madness, the heartless sweep of history and a family romance as tormented as any in Greek tragedy.
    "Waterland, like the Hardy novels, carries with all else a profound knowledge of a people, a place, and their interweaving.... Swift tells his tale with wonderful contemporary verve and verbal felicity.... A fine and original work."--Los Angeles Times

  • Out of This World interweaves the history of a blighted family with the tragic and ludicrous history of the twentieth century. Its alternating narrators are a father and daughter--each obsessed with the other and irrevocably estranged--surveying their losses and grievances on opposite sides of the Atlantic.
    "A moving, ingenious and often very funny tale that takes us deep into his characters' wounded, resilient hearts with breathtaking virtuosity...rich, complicated, joyful, arresting."--USA Today

  • The Sweet-Shop Owner is set during a single June day in the life of an outwardly unremarkable man whose inner world proves to be exceptionally resonant. As he tends to his customers, Willy Chapman, the sweet-shop owner, confronts the specters of his beautiful and distant wife and his clever, angry daughter, the history through which he has passed, and the great, unrequited passion that has tormented him for forty years.

  • The men and women in these spare, Kafkaesque stories are engaged in struggles that are no less brutal because they are fought by proxy. In Graham Swift's taut prose, these quiet combative relationships--between a mismatched couple; an aging doctor and his hypochondriacal patient; a teenage refugee swept up in the conflict between an oppressively sentimental father and his rebellious son--become a microcosm for all human cruelty and need.
    "Swift proves throughout this ambitious collection that he is a master of his language and the construction of provocative situations."--Houston Chronicle

  • Prentis, the narrator of this nightmarish novel, catalogs "dead crimes" for a branch of the London Police Department and suspects that he is going crazy. His files keep vanishing. His boss subjects him to cryptic taunts. His family despises him. And as Prentis desperately tries to hold on to the scraps of his sanity, he uncovers a conspiracy of blackmail and betrayal that extends from his department and into the buried past of his father, a war hero code-named "Shuttlecock"--and, lately, a resident of a hospital for the insane.

  • Anglais Waterland

    Swift Graham

    In the years since its first publication, in 1983, Waterland has established itself as one of the classics of twentieth-century British literature: a visionary tale of England’s Fen country; a sinuous meditation on the workings of history; and a family story startling in its detail and universal in its reach. This edition includes an introduction, by the author, written to celebrate the book’s 25th anniversary. ‘Graham Swift has mapped his Waterland like a new Wessex. He appropriates the Fens as Moby Dick did whaling or Wuthering Heights the moors. This is a beautiful, serious and intelligent novel, admirably ambitious and original’ Observer ‘Perfectly controlled, superbly written. Waterland is original, compelling and narration of the highest order’ Guardian ‘A 300-page tour de force . . . A burst of exuberant fictive energy’ Evening Standard ‘Waterland is a formidably intelligent book, animated by an impressive, angry pity at what human creatures are capable of doing to one another in the name of loe and need. The most powerful novel I have read for some time’ New York Review of Books

empty